درباره اندیشه لاگ

اندیشه‌لاگ محلی است برای به اشتراک گذاشتن نوشته‌های غیر ناب من، نوشته‌های فلسفی، اجتماعی و ادبی.

بسیاری از شما مرا به عنوان یک مربی ناب می‌شناسید، کسی که ناب  را برای نخستین بار از طریق کتاب، مقاله، آموزش و مشاوره به ایرانیان شناساند. اما واقعیت این است که فعالیت‌های من به عنوان یک مربی ناب، به بخشی از زندگی من (از سال 1373 به بعد) مربوط می‌شود و در همین مدت هم من تمام وقت خود را صرف ناب نکرده‌ام. پیش از این دوران و طی این دوران، بر طبق هم علاقه و هم رسالتی که بر دوش خود احساس می‌کردم همواره در زمینه فلسفه، علوم اجتماعی و ادبیات مطالعه می‌کردم و نیز، می‌نوشتم. به دلایل چندی فقط تعداد کمی از این نوشته‌ها در مجلات و روزنامه‌ها منتشر شدند و من از انتشار آن‌ها سر باز می‌زدم. اما اکنون، احساس می‌کنم به دو دلیل باید این کار را انجام دهم:

  1. تفکر ناب، بدون یک رهیافت فلسفی/ اجتماعی، به خوبی و عمیقا درک نخواهد شد و یک ناب اندیش در عین حال باید در زمینه‌های دیگر دانش مربوط به انسان از جمله فلسفه و علوم انسانی و منطق، هم دانش و هم مهارت داشته باشد و امیدوارم که نوشت‌های من در این زمینه‌ها به شما کمک کند.
  2. این دست نوشته‌های من که همیشه بر اساس ضرورتی نوشته شده‌اند، می‌تواند در جهت رشد فکری خود و جامعه که زیر ساخت هر تحول واقعی است، موثر باشد.

به دو دلیل فوق، ما در وبسایت ناب اندیشان، بخشی را تحت عنوان اندیشه‌لاگ به انتشار دست نوشته‌های من اختصاص دادیم و امید دارم که هم علاقمندان به این موضوعات، آن‌ها را بخوانند و نیز به تفکر ناب علاقمند شده و سایر مطالب وبسایت را هم مطالعه کنند؛ و هم ناب اندیشان این نوشته‌ها را بخوانند و بدانند که ناب فقط مجموعه‌ای از ابزارها برای بهبود کسب و کار نیست، بلکه یک فلسفه برای بهتر بودن و بهتر کردن هر چیزی است، اعم از زندگی شخصی و کار.

کاظم موتابیان

کاظم موتابیان

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا